Saturday, January 5, 2013

ΣΟΦΗ ΣΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΣΗ*

Κάποτε επισκέφτηκε τον κ. Κ. ένας καθηγητής της φιλοσοφίας κι άρχισε να του μιλάει για τη σοφία του. Μετα από λίγη ώρα ο κ. Κ. είπε στον καθηγητή:

"Κάθεσαι ενοχλητικά, μιλάς ενοχλητικά, σκέφτεσαι ενοχλητικά."

Σαν τ' άκουσε αυτό ο καθηγητής, θύμωσε και του είπε:

"Δε μ' ενδιαφέρει τι σκέφτεσαι για το άτομό μου, μ' ενδιαφέρει να μάθω τη γνώμη σου γι αυτά που λέω."

"Αυτά που λές δεν έχουν περιεχόμενο", αποκρίθηκε ο κ. Κ.. "Σε βλέπω να βαδίζεις αδέξια, και το βάδισμά σου δεν έχει προορισμό. Μιλάς σκοτεινά και η ομιλία σου δεν φωτίζει τίποτα. Βλέποντας τη στάση σου, παύει να μ' ενδιαφέρει ο στοχασμός σου".

*Από τις "Ιστορίες του κ. Κόϋνερ - η διαλεκτική σαν τρόπος ζωής", του Μπέρτολτ Μπρέχτ. Η μεταφραση είναι του Πέτρου Μάρκαρη. Και το βιβλιαράκι που'χω εγω, είναι από τις εκδόσεις Θεμέλιο, ε' έκδοση.

1 comment:

  1. Χρήστο την καλημέρα μου και πάλι χρόνια πολλά...
    Πολύ ωραίο το απόσπασμα του Μπρεχτ ...και πολύ ωραία η Αθηναίς Νέγκα..ως ωραία της ημέρας...θα σταθώ για λίγο στον Ζεράρ..ως persona grata..είμαι κι εγώ θαυμαστής του είναι η αλήθεια..αλλά πιστεύω ότι όλοι πρέπει να είμαστε ίσοι απέναντι στους νόμους αλοίμονο αν σε οποιαδήποτε πολιτεία οι νόμοι.."γέρνουν" ως προς την πλευρά του καλλιτέχνη..όπως γίνεται κατα κόρον στην Ελλάδα...:)Δεν μ'ενοχλεί που ο Ζεράρ παίρνει την Ρωσική υπηκοότητα ..και άλλοι καλλιτέχνες στο παρελθόν (Μπέργκμαν)άλλαξαν υπηκοότητα..μ'ενοχλούν αφάνταστα οι πατριδολάγνες φανφάρες..του τύπου "έδωσα και την ψυχή μου για την Γαλλία.."που ξεστόμισε..Γενικώς όποιος λέει σήμερα φανφάρες πιστεύω ότι θέλει να καλύψει κενά...!
    Καλημέρα

    ReplyDelete

Ο Νορβηγός ζογκλέρ*

  Στο τρένο, Παρασκευή κατά τις 11.30 το πρωί, από Κηφισιά-Μοναστηράκι. Ως το Ηράκλειο είχε γεμίσει το βαγόνι μας. «Ποιοι είμαστε;», θα αναρ...